Krav til kunder som handler på veloconcept.dk

Du skal være fyldt 18 år for at handle på veloconcept.dk
Endvidere skal du være indforstået med vores gældende betingelser, og erklære dig enig i disse ved køb.

 

Betaling af varer købt hos veloconcept.dk

Hos veloconcept.dk accepterer vi følgende betalinger

Dankort

Bankoverførsel

Mobilepay

Viabill

Paypal

 

Priser og vilkår

Alle priser på veloconcept.dk er pålagt 25% dansk moms. 
Du kan vælge at få prisen oplyst i DKK eller Euro. 
Fragt- og leveringsomkostninger oplyses inden køb.

 

veloCONCEPT sender en ordrebekræftelse

Når ordre og betaling er modtaget, sender vi en meddelelse med information om ordrenummer og det samlede ordrebeløb. For en god ordens skyld anbefales det, at du printer og gemmer meddelelsen, og denne er hermed din bekræftelse på købet.

 

Betaling til veloCONCEPT

Betaling kan foretages med Dankort eller via bankoverførsel. 
Ved betaling med kort, tillægges et mindre gebyr hvilket er den udgift veloconcept har over for Nets.
Beløbet som du har handlet for hos veloconcept, bliver trukket når varerne afsendes fra vort lager. 
Du vil ikke opleve, at der bliver trukket et større beløb end det, som du selv har godkendt ved købet.

 

Der vil blive fremsendt en faktura

En faktura på de købte varer vil blive fremsendt via e-mail.

 

Leveringstid og hvordan vi leverer varer fra veloCONCEPT

Vi leverer normalt første hverdag efter ordren er modtaget.

Leveringstid er som standard 3 hverdage.

Såfremt dette ikke kan overholdes, gælder den frist der er anført under varen, eller til den frist, som vi informerer dig om, når du modtager en ordrebekræftelse.

Hvis vi af en eller anden grund ikke kan opfylde den lovede deadline, vil vi sende en e-mail med alle relevante oplysninger.

Vi benytter GLS Parcel Service og Post Danmark. Du kan også vælge at afhente varen fra vort lager i Solrød.

Hvis du vælger levering med Post Danmark, vil varerne blive leveret til den valgte leveringsadresse i overensstemmelse med anførte vilkår med Post Danmark. Det betyder, at hvis der ikke er nogen til stede på den valgte leveringsadresse til at modtage varerne, kan forsendelsen afhentes på det anviste posthus.

Hvis GLS Pakke Shop er valgt, vil varerne blive leveret til den valgte pakkebutik eller leveringsadresse.

 

Omkostninger for levering af varer

Er varekøbet under DKK 700 opkræves der fragtomkostninger som vil fremgå af din ordre bekræftelse.
For alle køb over DKK 700 betales der ikke fragt omkostninger.
Vælger du selv at afhente varen på lageret i Solrød kræves der ikke leveringsomkostninger.

 

Dit ansvar når du modtager en leverance

Det er dit ansvar som kunde, at afhente bestilte varer inden for gældende åbningstider hos Post Danmark eller GLS.

Når du har modtaget de bestilte varer, beder vi dig om at kontrollere for eventuelle skader på pakke og emballage.

Er der tegn på eventuelle fejl eller defekter, skal du kvittere på fragtbrevet og notere dette med forbehold. Du kan også nægte at modtage varen, eller vælge ikke at kvittere såfremt du er i tvivl om pakkens indhold.  Er dette tilfældet skal du straks kontakte veloconcept kundeservice og meddele, at du har afvist en vare.

Er emballage intakt når du har modtaget din pakke, men indholdet er beskadiget, skal du også anmelde dette til kundeservice.

Af hensyn til det videre forløb, herunder bevis og dokumentation, skal du straks kontakte os pr. telefon eller e-mail efter modtagelse af varen, dette uagtet der ikke er tale om synlige / ikke-synlige skader.

 

Fortrydelsesret

I korte træk:

Du har 14 dage til at meddele os om fortrydelse af købet.

Du har herefter 14 dage til at returnere varen.

Du kan fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt.

Varen er kun brugt, såfremt den bruges ud over, hvad der er muligt at afprøve i vores varen butik.

Såfremt du har brugt varen, foretager vi en konkret vurdering af til hvilken værdi vi kan sælge denne for til anden forbruger.

Vi krediterer ikke en værdiforringelse.

Hvordan gør du?

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter:

a) den dag du har modtaget din vare. 

b) den dag du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige 
varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

c) den dag du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale 
om levering af en vare, der består af flere partier eller dele. 

 
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at skrive en e-mail til os på: info@veloconcept.dk

I din meddelelse skal du skrive dit ordre/fakturanummer, samt gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Er du ikke tilfreds med de bestilte varer, er du velkommen til senest 14 dage efter modtagelsen, at returnere varerne og få pengene tilbageført til din konto. Du har 14 dage til at returnere varen. Læs hvordan du returnerer under: Sådan returnerer du varer købt hos veloconcept. 

Fortrydelsesret kan kun kræves gældende såfremt varen returneres i samme stand og antal som ved modtagelse. 

Såfremt du returnerer en vare uden originalemballage anses dette for en ikke gyldig fortrydelse af købet. Dette begrundet med at original emballagen er en del af varen. Derfor anbefales det at gemme denne emballager til du har besluttet at beholde varen.

Når varen er modtaget retur og kontrolleret, bliver den undersøgt for at opfylde regler for fortrydelsen. Varen må godt være brugt, svarende til at du har afprøvet denne som ved køb i butik. veloconcept forbeholder sig retten til at vurdere varens stand og pris, og evt. værdiforringelse som følge af afprøvningen vil blive fratrukket det beløb som refunderes til kunden.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Refundering af beløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. 
 
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. 

Reklamationsret

Når du handler hos veloconcept har du 24 måneders reklamationsret.
Det vil med andre ord betyde, at du har mulighed for at få varen ombyttet. Du kan også vælge at returnere varen, og få refunderet beløbet som varen kostede ved købet.

Er der en fejl på varen, kan du vælge at få denne repareret. Vi kan også i særlige tilfælde tilbyde at give et afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

Vi stiller dog et krav om, at der er et berettiget grundlag for at gøre brug af reklamationsretten. Vi vil derfor foretage en vurdering af varen for at se om manglen eller fejlen, kan henføres til fejlagtig anvendelse. 

Opdager du en mangel eller fejl ved det købte produkt, beder vi om at du reklamerer inden for en fornuftig og rimelig tid. Hermed menes der det antal dage du skal bruge på at tage varen i brug og danne dig et indtryk af funktionen og om alting fungerer efter hensigten med det købte.

Sådan returnerer du varer, købt hos veloCONCEPT

Du bedes benytte RMA-formularen. 

Denne findes, ved at du logger ind på din konto, finder den aktuelle ordre og klikker på RMA-linjen. 

Vi beder vi om at du oplyser årsag til returnering af varen samt hvad problemet er. 

En grundig beskrivelse omkring årsag til returnering, vil lette vores arbejde med vurdering af sagen. 

Varer skal returneres i original emballage.

Er du i tvivl om hvordan du gør, kan du altid kontakte kundeservice på følgende

e-mail: kundeservice@veloconcept.dk

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan 
prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må altså gerne afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Kan varen monteres, eller kan der monteres noget på varen, betragtes varen som brugt, hvis dette er sket. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud – Kort sagt som da du modtog den.

Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor på de nævnte produktgrupper altid sendes med retur, for at betingelserne for fortrydelsesretten er opfyldt.

 

Udgifter ved returnering

Ved returnering af varen betaler kunden for omkostninger for fragt til vores returadresse. Når varen sendes retur til kunden betales der ikke fragt omkostninger.

Husk at få en kvittering for afsendelsen, dette medfører vi kan kreditere dine fragtomkostninger.

Pakker der sendes retur til veloCONCEPT pr. efterkrav modtages ikke.

 

Er der fejl på afsendte varer fra veloCONCEPT

Hvis varen er forkert eller beskadiget ved modtagelsen, refunderer vi omkostninger for fragt begge veje.